loading...
دنیای فوتبال
ali بازدید : 1491 چهارشنبه 28 تیر 1391 نظرات (0)

ایمون زاید مهاجم لیبیایی پرسپولیس که به خاطر عملکرد درخشانش در مدت زمان اندک با پیراهن پرسپولیس محبوب هواداران این تیم است، روز گذشته پاسخگوی سئوالات بود.


زاید در این مصاحبه بار دیگر از علاقه اش به پیراهن پرسپولیس سخن گفت و مدعی شد برای تکرار معجزه ها به تهران آمده است.

* شرایط را چطور می بینی؟


_ همه چیز عالی پیش می رود. من در دوبلین که بودم تمرینات اختصاصی بدنی داشتم، مثلا وزنه می زدم، نرم دوی در محیط باز و تردمیل داشتم و استخر و سونا می رفتم. البته رژیم غذایی سختی هم داشتم تا اضافه وزن پیدا نکنم و آمادگی بدنی ام حفظ شود. از زمانی که به تهران آمدم بدون کوچکترین وقفه ای تمرینات بدنسازی را زیر نظر مربی بدنساز پرتغالی انجام دادم و به همین خاطر می گویم همه چیز عالی است.


* اما شنیده ایم این روزها فشار زیادی را در تمرینات بدنسازی احساس می کنی؟


_ من فقط مشغول تمرین هستم و برای هر فوتبالیست حرفه ای پشت سر گذاشتن بدنسازی به این شکل حیاتی و مهم است، مشکل خاصی ندارم چون بلدم با هر شرایطی خودم را وقف بدهم ، نگران من نباشید!


* چرا انقدر طول کشید تا به ایران برگردی؟


_ کمی مشکلات شخصی داشتم که باید حل می کردم و کمی هم منتظر پیشنهاد جدی باشگاه بودم.


* مگر باشگاه با تو قرارداد مکتوب نداشت؟


_ قرارداد که نه؛ من قبل از اینکه از ایران بروم با پرسپولیس پیش قرارداد امضا کردم اما این موضوع خیالم را راحت نمی کرد.


* اما ظاهرا مسئولان باشگاه با تو تماس گرفتند اما...


_ آن موضوع یک سوء تفاهم بود و بارها در موردش توضیح دادم، من نمی دانستم شخصی که آنطرف خط بود رویانیان است، او را دوست دارم و اگر می دانستم شخص رویانیان پشت خط است هرگز تلفن را قطع نمی کردم. اگر یادتان باشد بعد از اینکه مقابل الشباب هت تریک کردم گل هایم را به او و پدرش تقدیم کردم که تازه از جمع ما رفته بود، از نظر من رویانیان یک مدیر خوب و کاربلد است.


* پرسپولیس در این فصل تغییرات زیادی داشته و نیمی از بازیکنان این تیم جدا شده اند، فکر می کنی به تیم جدید امیدی هست؟


_ بله نیمی از دوستانم دیگر در پرسپولیس نیستند اما خوشحالم که دوباره در کنار بقیه دوستانم هستم. به خصوص که حالا چند بازیکن خوب دیگر را هم در کنارمان داریم که قبلا مقابلشان بازی کردم و از کیفیت فنی بالایشان خبر دارم، آن ها در ترکیب تیم ملی ایران هم دیده ام و اطمینان دارم کیفیت تیم را بالا می برند، امیدوارم یک فصل خوب را در کنار هم داشته باشیم و با موفقیت به پایان ببریم.


* حرف از قهرمانی و موفقیت می زنی؟


_ از حالا که خیلی زود است در مورد کسب قهرمانی صحبت کنیم اما می توانیم قهرمان شویم. چه کسی آینده را دیده و از آن اطلاع دارد؟ چه کسی می تواند اطمینان بدهد که پرسپولیس موفق می شود؟ فقط می گویم ما باید برای موفقیت و قهرمانی نهایت تلاشمان را بکنیم و مهم تر اینکه خیلی زود به مسابقات آسیایی و بین المللی برگردیم.

* واقعا در مدت حضورت در دوبلین منتظر پرسپولیس بودی یا پیشنهادات دیگر؟


_ قبل از اینکه پاسخ شما را بدهم باید بگویم شغل من فوتبال است و آن را به صورت حرفه ای دنبال می کنم بنابراین طبیعی است که به من پیشنهاد بازی در تیم های دیگر را بدهند اما همینقدر بگویم که علاقه من به پرسپولیس وصف نشدنی است. در این مدت از لیگ امارات هم پیشنهاد داشتم اما می دانم سطح لیگ امارات بالا نیست، دوست داشتم به تیمی بروم که به پیشرفت من کمک کند، در پرسپولیس آرامش دارم و هواداران من را دوست دارند، جایگاهم را هم پیدا کردم و عملکردم هم مشخص است.


* استقبال ویژه ای هم از تو شد!


_ بله وقتی برای تماشای بازی تدارکاتی پرسپولیس به ورزشگاه درفشی رفتم هواداران حسابی من را خجالت دادند، آن ها مدام فریاد می زدند «ایمون زاید» که باعث افتخار و غرور من است. هر بازیکنی این شرایط را دوست دارم. البته چند باشگاه ایرانی هم به مدیر برنامه هایم پیشنهاد داده بودند اما من همه را رد کردم و دوست داشتم فقط در پرسپولیس بازی کنم.


* این فصل اما کارت خیلی سخت تر است، پرسپولیس مهاجمان زیادی گرفته و شاید خیلی از بازی ها را از دست بدهی.


_ این را دیگر زمان ثابت می کند، وقتی به ایران آمدم هم این حرف ها را می زدند اما دیدید که توانستم به ترکیب برسم و وقتی در دربی 74 هت تریک کردم یک معجزه رخ داد که همه مردم ایران آن را حس کردند. من برای تکرار آن معجزه به تهران آمدم پس انگیزه زیادی دارم که خودم را نشان بدهم و به ترکیب اصلی برسم. فصل قبل هم می گفتند مهاجمان پرسپولیس با من مشکل دارند اما من دوست داشتم با هم دوستی ها را زیاد کنیم به جای اینکه با هم دشمن باشیم چون در این صورت پرسپولیس دچار مشکل می شود.


* این امکان وجود دارد که در هفته اول به همراه تیم به آبادان نروی؟


_ اجازه بدهید سرمربی تیم در مورد شرایط من تصمیم گیری کند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    نظرسنجی
    قهرمان لیگ برتر 92-91 ایران کدام تیم خواهد بود؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 113
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 69
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 83
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 107
  • بازدید ماه : 2
  • بازدید سال : 2,766
  • بازدید کلی : 155,191