loading...
دنیای فوتبال
MR.SASHA بازدید : 69 دوشنبه 26 تیر 1391 نظرات (0)

مجتبی تقوی در ابتدای نشست گفت: از اینکه دوباره به کارخانه سایپا آمدم خوشحالم. دوستان قدیمی‌ام را دیدم و متوجه شدم چه مسئولیتی سنگینی در لیگ برتر بر دوشم است. تیم فوتبال سایپا فرزند خلف گروه خودرو سازی سایپا است.

وی در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر اینکه از جذب بازیکنان راضی هست یا نه و همچنین چه رده‌ای برای تیم در نظر گرفته، گفت: اولویت‌های باشگاه تعریف شده است؛ اول اخلاق مداری و دوم مسائل فنی. در فرآیند جذب بازیکنان بر اساس استراتژی عمل و سعی کردیم بهترین بهره را از بازار نقل و انتقالات ببریم. بهترین بازیکنان جوان خود را حفظ کردیم، به غیر از تعداد محدودی که از تیم ما جدا شدند. امیدوارم با تلفیق بازیکنان تازه وارد، جوان و قدیمی تیمی داشته باشیم که در وهله اول بهتر از فصل گذشته نتیجه و از نظر رتبه بالاتر از فصل گذشته قرار بگیرد و اتحاد و همدلی هم داشته باشیم و سپس در وهله دوم بتوانیم نیم نگاهی به کسب سهمیه آسیایی داشته باشیم.

تقوی در مورد برگزاری مسابقات لیگ برتر در ماه مبارک رمضان گفت: نظر شخصی من این است که بازی‌ها در ماه مبارک رمضان برگزار نشود اما سایپا و مدیریت این باشگاه در طول تاریخ پرافتخار سایپا یکی از مقیدترین باشگاه‌ها به قوانین بوده است. در این بحث اخیر هم استثنای قائل نیستیم. من مخالف برگزاری مسابقات در ماه مبارک رمضان هستم زیرا می‌توان در 11 ماه باقی مانده سال در 7 یا 8 ماه مسابقات را برگزار کنیم و بهتر است.

وی تاکید کرد: کادر فنی و بازیکنان ما فرا وظیفه‌ای عمل کنند. این همواره دغدغه من بوده تا تیم سایپا خیلی قوی‌تر از گذشته عمل کند. بازیکنان جوان سایپا باید قدر اعتباری که پشت سر تیم فوتبال سایپا است را بدانند و با انگیزه بسیار در مسابقات شرکت کنند.

سرمربی سایپا در پاسخ به خبرنگاری که از عدم بومی گری در این تیم و کادر فنی گلایه کرد گفت: زمانی که سایپا به کرج آمد کمتر کسی به کرج توجه داشت. فشاری هم برای خروج باشگاه از تهران وجود نداشت اما گروه خودرو سازی سایپا با میل و رقبت و آگاهانه این کار را انجام داد. من به عنوان یکی از قدیمی‌های سایپا می‌گویم که مدیران ارشد باشگاه همواره احترام و ارزش خاصی برای مردم کرج قائل بودند و به خاطر این سؤال مجبورند کادر فنی را معرفی کنند اما همواره از کلمات تفرقه آمیز در کشور دوری کرده‌اند. بومی گرایی و نگاه به یک استان خاص نوعی تفرقه در کشور ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: خرمشهری هستم و دوران جنگ را تجربه کرده‌ام اما سال‌ها در کرج زندگی کرده‌ام. افتخاری که یکی از مربیان سایپا است و همچنین جلال بشرزاد که تنها مدرس دروازه بانی کشور است در 3 قهرمانی از 5 قهرمانی سایپا نقش داشته‌اند. قنبرپور نیز از قدیمی‌های سایپا است. مومنی هم که بدنساز تیم است از فصل گذشته در این تیم حضور داشته بنابراین به جرات می‌گویم کادر فنی سایپا، سایپایی ترین کادر فنی سال‌های اخیر باشگاه بوده است.

تقوی در مورد جدایی بیژن طاهری از کادر فنی خاطرنشان کرد: نام بیژن طاهری را به عنوان یکی از اعضای کادر فنی داده بودم اما خود او گفت علاقه‌ای به ادامه کار ندارد. بهتر است قدیمی‌های سایپا از ایجاد تفرقه در تیم جلوگیری کنند. یک زمان من سکاندار سایپا هستم و روز دیگر یکی دیگر از قدیمی‌های سایپا هدایت تیم را بر عهده می‌گیرد همانطور که مجید صالح نیز از سایپایی‌های قدیم بود.

تقوی در مورد میزبانی از استقلال و پرسپولیس در کرج گفت: اعتقادم این است که گروه خودرو سازی سایپا و باشگاه سایپا باید از حق مردم کرج دفاع کند زیرا در بسیاری از ورزشگاه‌های کوچکتر و کم امکان‌تر از ورزشگاه انقلاب کرج برخی تیم‌ها میزبان پرسپولیس و استقلال هستند. بنابراین باشگاه سایپا هم باید به عنوان وکیل مردم کرج عمل کند.

تقوی در مورد ایجاد رفاقت در تیم فوتبال سایپا گفت: همیشه خودم را جای بازیکنان می‌گذارم و یادم می‌آید چه رفتارهایی باعث آزارم می‌شده است بنابراین آن رفتارها را انجام نمی‌دهم. می‌خواهیم در فصل آینده سهمیه آسیا بگیریم هر چند می‌دانم لیگ برتر آینده سخت‌تر از فصل گذشته است.

وی در مورد جدایی کریم انصاری فرد و امین منوچهری از سایپا گفت: من نگران این دو بازیکن هستم زیرا آنها همیشه در سایپا روند رو به رشدی داشته‌اند و اکنون مثل فرزندی هستند که از خانواده جدا شده‌اند و می‌خواهند روی پای خودشان مستقل باشند. کریم از خوش اخلاق ترین و متدین ترین بازیکنان است و از صمیم قلب برای این دو بازیکن که در واقع محصول سایپا به شمار می‌آیند آرزوی موفقیت می‌کنم.

سرمربی سایپا در مورد اینکه بازیکنان خارج شده از تیم با نظر او جدا شده‌اند گفت: بله تمام تغییرات در بازیکنان با نظر و خواست من انجام شده، البته من اهل مشورت هستم.

وی در مورد حضور تیم گهر زاگرس در کرج گفت: از اینکه گهر به لیگ برتر صعود کرده خوشحالم اما مسئولان آن استان باید فکری به حال میزبانی در لیگ برتر کرده و امکانات لازم را برای حضور در لیگ برتر را برای تیم خود فراهم کنند. حضور تیم فوتبال گهر زاگرس در ورزشگاه انقلاب کرج ارتباط دو طرفه گروه خودروسازی سایپا و استان البرز را کمررنگ می‌کند و می‌تواند به این رابطه خدشه وارد کند.

تقوی در مورد اظهارات پیروز قربانی که گفته بود جدایی من از سایپا فنی نبود، گفت: بازیکنان قدیمی سایپا همواره با این تیم ارتباط داشته‌اند همانطور که مسعود شجاعی همچنان با سایپا ارتباط دارد. متاسفانه من اهل روزنامه خواندن نیستم اما دورا دور چیزهایی شنیده‌ام. همانطور که گفتم با مشورت بازیکنان تیم فوتبال سایپا را انتخاب کردم و جدایی قربانی از سایپا هم فقط به خاطر مسائل فنی در خط دفاعی سایپا انجام گرفت. از صمیم قلب برای پیروز قربانی و همه بازیکنان آرزوی موفقیت می‌کنم. من پیروز قربانی را مثل سایر بازیکنان دوست دارم.

وی در مورد حذف جام حذفی گفت: با حذف جام حذفی موافق نیستم زیرا سایپا از آن تیم‌هایی است که می‌تواند در جام حذفی خودش را نشان دهد. همانطور که فصل گذشته سایپا مهر کرج خودش را نشان داد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    نظرسنجی
    قهرمان لیگ برتر 92-91 ایران کدام تیم خواهد بود؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 113
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 19
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 22
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 23
  • بازدید ماه : 564
  • بازدید سال : 2,682
  • بازدید کلی : 155,107